Claims en retourzending

Zijn de bestelde goederen niet in orde, of niet volgens uw verwachtingen? Wij adviseren u hoe u over de goederen kunt klagen, of helpen u met het retourneren van de producten.

Ik wil een klacht indienen over een product of verzending

Mocht het gekochte product niet naar behoren werken, dan zorgen wij voor hulp bij de installatie, reparatie of vervanging. U dient het klachtenformulier in te vullen en samen met de producten naar ons adres te sturen.

Goederen claimen

Ik wil de overeenkomst herroepen en het product retourneren

U kunt binnen 14 dagen na levering het koopcontract herroepen, dat wil zeggen dat u de in onze e-shop gekochte goederen zonder opgave van reden kunt retourneren. U moet het herroepingsformulier invullen en samen met de goederen naar ons adres sturen.

Goederen retourneren

 

FAQ - Antwoorden op de meest gestelde vragen

1. Hoe kan ik contact opnemen met de klachtenafdeling?

U kunt contact opnemen met onze klachtenafdeling door een e-mail te sturen naar: [email protected] .

 

2. Hoe lang duurt de verwerking van een claim?

Wij verwerken klachten met spoed, maar uiterlijk binnen 30 dagen vanaf de datum van ontvangst.

 

3. Hoe te handelen bij het retourneren van goederen?

U kunt de overeenkomst herroepen en de goederen zonder opgave van reden retourneren binnen 14 dagen vanaf het moment waarop u of een door u aangewezen persoon de goederen ontvangt. Na het retourneren van de goederen zullen wij het betaalde aankoopbedrag in de vorm van een verzendbetaling op uw rekening terugstorten.

 

4. Kan ik het contract herroepen als ik als bedrijf koop?

Nee, helaas is het bedrijf geen particulier en kan de goederen dus niet binnen de wettelijke termijn van 14 dagen retourneren, net als bij particulieren. Het is mogelijk om overeenstemming te bereiken over de ruil van goederen voor een ander product.

 

5. Wie draagt de kosten voor het verzenden van geretourneerde goederen?

Het terugsturen van de goederen naar ons magazijn valt volledig onder uw bevoegdheid. Dit geldt ook voor de kosten die daaraan verbonden zijn.

 

6. Waar moet ik de goederen naartoe sturen die ik wil retourneren?

Voordat u de goederen retourneert, verpakt u ze goed en plakt u een label met ons adres op de buitenkant van de verpakking. Hier is het adres voor het verzenden van het pakket met de geretourneerde goederen:


Media Leaders s.r.o. (RETURN)
Dlha 4
974 05 Banská Bystrica
Slovakia


Maar pas op! Wij zijn niet verantwoordelijk voor de staat waarin wij uw pakket van de vervoerder ontvangen. Plaats de goederen daarom, voordat u ze verzendt, in de originele staat waarin ze van ons afkomstig zijn, en vul de doos met materiaal dat de goederen beschermt tegen schade tijdens het transport. Mocht er desondanks toch iets gebeuren met uw zending onderweg naar ons, neem dan direct contact op met de vervoerder die het pakket van u heeft overgenomen en eis een vergoeding van de schade.

 

7. Ik wil de goederen ruilen (bijvoorbeeld vanwege de verkeerde maat). Hoe moet ik verder gaan?

Als het product helemaal niet is gebruikt (dat wil zeggen dat er geen onzuiverheden op zitten - haar, vuil enz.), het alleen is gepast, is het mogelijk om het product te ruilen voor een andere maat. Wel is het noodzakelijk om het klachtenformulier in te vullen en in de notitie het verzoek tot omruiling voor een ander product/andere maat aan te geven.

 

8. Kan ik elk type product retourneren?

Absoluut niet. De wet bepaalt precies welke categorieën goederen niet kunnen worden geretourneerd. Bijvoorbeeld in-ear koptelefoons (spionagekoptelefoons) en dergelijke.

De koper kan zich niet terugtrekken uit het contract waarvan hij het voorwerp is

  1. verkoop van goederen die zijn gemaakt volgens de speciale eisen van de koper, op maat gemaakte goederen of goederen die specifiek voor één koper zijn bedoeld (bijvoorbeeld productie van een neonlogo of voor een goboprojector, op maat gemaakte naamplaatjes volgens verzoek van de koper),
  2. verkoop van goederen die onderhevig zijn aan snelle kwaliteitsvermindering of -verslechtering,
  3. verkoop van goederen in een beschermende verpakking, die om gezondheidsredenen of hygiënische redenen niet geschikt is om te worden teruggezonden en waarvan de beschermende verpakking is verbroken na de levering van producten (bijvoorbeeld in-ear-koptelefoons - spionage-oortjes, nitrietreiniger, enz. ),
  4. het aanbieden van elektronische inhoud anders dan op een fysieke drager, als de verstrekking ervan is begonnen met de uitdrukkelijke toestemming van de consument en de consument heeft verklaard naar behoren te zijn geïnformeerd dat hij door het uiten van deze toestemming het recht verliest om de overeenkomst te herroepen (bijvoorbeeld een digitale/elektronische softwarelicentie).

 

9. Wanneer ontvang ik mijn betaling voor de geretourneerde goederen?

Wij sturen geld voor geretourneerde goederen uiterlijk 14 dagen na ontvangst van het pakket en controle van de geretourneerde goederen. Volgens de wet hebben wij vanaf de datum van ontvangst in het magazijn 14 dagen de tijd om de goederen uit het contract te verwerken. U krijgt uw geld terug via dezelfde methode als waarmee u betaald heeft. Bij spoedbetalingen (Creditcard, Google Pay, Apple Pay etc.) staat het geld binnen 3 werkdagen op uw rekening. Bankoverschrijving duurt doorgaans 1-3 werkdagen. Indien de betaling onder rembours heeft plaatsgevonden, dient u voor de terugbetaling het rekeningnummer in IBAN-formaat (Voeg ook naam ontvanger toe) in te vullen, waarna wij de betaling via bankoverschrijving terugbetalen.